علی شیرازی

روزنامه‌نگاری، شعرها و نوشته‌ها

علی شیرازی

روزنامه‌نگاری، شعرها و نوشته‌ها

روزنامه نگاری و مقالات فرهنگی و هنری، سروده‌ها، درد دل‌ها و مصاحبه‌ها

  • ۰
  • ۰

علی شیرازی (روزنامه‌نگار و آوازخوان) مدتی است که برنامه ماهانه «شب آواز ایرانی» را با حمایت مرکز موسیقی حوزه هنری در تالار سوره به راه انداخته است. او که عنوان مبدع، طراح و مدیر اجرایی این برنامه را یدک می‌کشد؛ در گفت‌وگوبا ایلنا از انگیزه‌های خود و همراهانش در برپایی و تداوم این برنامه سخن می‌گوید و معتقد است که شب آواز ایرانی می‌تواند نقش مهمی در احیای سبک‌ها و شیوه‌های آوازی داشته باشد و با جایگزین کردن صداهای تازه؛ در مقابل تقلیدی که منجر به درجا زدن و انفعال می‌شود؛ بایستد.

وی درباره روند و مدل طراحی و برنامه‌ریزی برای برگزاری هر جلسه ماهانه گفت:ما شورایی در مرکز موسیقی تشکیل داده‌ایم که همه اعضایش از موسیقی‌دانان باتجربه و دارای سوابق اجرایی در این هنر هستند. بر کسی هم پوشیده نیست که ما نوپاییم و در حال از سر گذراندن آزمون و خطا و به لطف خدا و با همراهی استادان و علاقه‌مندان موسیقی و آواز ایرانی به زودی راه درست و دقیق را خواهیم یافت. ما هر ماه به کمک اساتید آواز، فهرستی را از هنرجویان برتر یا پیشکسوتان میان‌سال و گمنام انتخاب می‌کنیم که پس از رایزنی‌ها -همچنان زیر نظر اساتید – فهرست را نهایی می‌کنیم. در نهایت نیز یکی دو اسم معتبر از میان نامداران آواز به این فهرست می‌افزاییم که چارچوب کلی هر برنامه را تعیین می‌کند. ما می‌کوشیم در هر ماه یک سخنرانی پژوهشی و انحصاری در زمینه آواز نیز فراهم کنیم که خوشبختانه در هر دو برنامه قبلی توانستیم از وجود آقایان دکتر ساسان فاطمی و استاد علی جهاندار بهره ببریم.

ایشان در صحبت‌هایشان از اجراهای شب دوم انتقاد کردند ولی ضمن احترام به این استاد پیشکسوت باید به هنرجویانی که ریسک خواندن در چنین جمعی را می‌پذیرند که به هر حال در هر ماه برگزیده‌ای از هنر آواز ایرانی را دربرمی‌گیرد نیز حق داد. قبول کنید که خواندن در این جمع سخت است، شاید سخت‌تر از هر جای دیگری در دنیا. هر ماه دست‌کم بیست تا سی نفر از مدرسان باسابقه و زبدة هنر آواز در شب آواز ایرانی گرد هم می‌آیند. بقیه هم دست‌کم شنونده خاص به حساب می‌آیند و در طول عمر، آوازهای درخشان و برجسته زیادی را شنیده‌اند.

لینک خبر در روزنامه اطلاعات:

http://www.ettelaat.com/etiran/?p=137777&print=0

  • ۹۴/۰۵/۱۲
  • علی شیرازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی