علی شیرازی

روزنامه‌نگاری، شعرها و نوشته‌ها

علی شیرازی

روزنامه‌نگاری، شعرها و نوشته‌ها

روزنامه نگاری و مقالات فرهنگی و هنری، سروده‌ها، درد دل‌ها و مصاحبه‌ها

  • ۰
  • ۰

تهران- ایرنا- فرهنگسرای ارسباران در نخستین برنامه «شب موسیقی ارسباران» چهارشنبه 11 مرداد ساعت 19 میزبان علی شیرازی خواننده و آواز پژوه موسیقی دستگاهی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی ایرنا، صدای این خواننده را مجید پایدار با ساز تار همراهی خواهد کرد. این دو نفر ویژه‌ برنامه خود را در دستگاه ماهور ارائه می‌کنند. 
شیرازی در همراهی با ساز پایدار، غزلی عاشقانه از سعدی را به آواز می‌خواند و در پایان نیز اجرایی قدیمی اما کمتر شنیده‌ شده از تصنیف قدیمی و پرطرفدار مرغ سحر اثر نی‌داود را بازخوانی می‌کند. 
شعر این اجرای دیگرگونه و عاشقانه، سرودۀ رهی معیری است که سال‌ها قبل توسط دو خواننده قدیمی در برنامه رادیوییِ گل‌ها ارائه شده بود.
«شب موسیقی ارسباران» که «کانون موسیقی فرهنگسرای ارسباران» مبتکر و مجری آن است، برنامه جدیدی است که با هدف تمرکز بر موسیقی جدی و هنری شکل گرفته و قرار است به صورت فصلی یا دوماهانه اجرا ‌شود. 
همچنین در نظر است این نشست، هر بار با اختصاص به یکی از ژانرهای مختلف موسیقی (نظیر موسیقی دستگاهی ایرانی، موسیقی کلاسیک، موسیقی اقوام ایرانی، کُرال و... در بخش‌های سازی و آوازی) برگزار شود. 
فرهنگسرای ارسباران در ضلع شمال غربی پل سیدخندان (خیابان جلفا) واقع شده و ورود تمامی علاقه‌مندان به «شب موسیقی ارسباران» آزاد و رایگان است.
علی شیرازی پیش از این چند سری برنامه پژوهشی، تخصصی و آموزشی «آیین آواز» و «شب آواز ایرانی» را بنیاد گذاشته و اداره کرده بود که هر دو در فرهنگسرای ارسباران اجرا می شد.
استفراهنگ**9012** 1823
خبرنگار: زهرا امیری** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*
  • ۹۶/۰۵/۰۹
  • علی شیرازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی